Voor ons de reis

18 mei 2018 - Nederland, Nederland

Elke reis heeft een verhaal, zo ook deze.

Om ons verhaal compleet te maken beginnen we in 2012, Wij kwamen op het idee om een reis van onze bucket list te maken: Transsiberie.

Na een aantal weken nadenken besloten we diverse reisbureaus een mail te sturen met de vraag wat er mogelijk is, dit zonder een concreet reisplan. Aan de hand van de reacties kregen we een idee wat er mogelijk was en welke reisbureaus iets voor ons konden betekenen.

We zijn ons gaan inlezen wat wilde we doen en wat moesten we gezien hebben, hieruit is de eerste versie van onze route ontstaan. Om meer gevoel met de reis te krijgen hebben we deze route naar een aantal reisbureaus gestuurd met de vraag om een budget te maken.

Aangezien we een complexe route hadden verzonnen vielen er diverse reisbureaus af en hadden we eind 2013 nog maar 4 reisbureaus over die ons konden helpen met het boeken van de reis. maar we werden ook voor een keuze gezet: Welke route wilden we doen? de BAM route, Trans Siberie of Trans Mongolie? de naam van deze blog geeft het antwoord:D de keuze om niet Trans siberie te doen was pijnlijk maar wel overwogen: er is geen duidelijkheid te krijgen hoelang je er over doet om de grens overgang tussen Rusland en China te hoogte van Vladivostok te passeren, dit kon snel zijn maar ook enkele dagen duren.

Gedurende 2014 en 2015 zijn we bezig geweest met gesprekken te voeren over de mogelijkheden van onze wensen en diverse beurzen bezocht om te kijken wat we allemaal konden verwachten. Op dat moment realiseerde we dat deze reis wel eens serieus groot kon worden.

2016 en begin 2017 hebben we diverse aanpassingen gedaan in de route maar we moesten ook naar de hotels gaan kijken, we hebben hier ruim de tijd voor genomen om de keuzes goed op papier te zetten.

Half 2017 is het zover dat we de 4 reisbureaus weer hebben benaderd en gevraagd om een offerte op basis van de route en de hotels, gedurende de tijd die de bureaus nodig hadden is bekend geworden dat er diverse treinen gingen veranderen. zodoende moesten we in een korte tijd veel omgooien. wat weer invloed had op de offertes.

Begin 2018 na het bestuderen van de offertes is er een reisbureau uit gekomen waar wij het volste vertrouwen in hebben om ons het helpen met het realiseren van onze bucket list reis.

Dan ben je inmiddels al een paar jaar bezig, maar dan begint het pas echt! je boekt een reis, maar dan komen er veel dingen op je af: reisverzekering, inentingen, visums. in een alter stadium: wat neem je mee aan kleding en aan eten, neem je nog boeken mee of een tablet en hoeveel.

1. Paula Grune:
    29 mei 2018
    Spannende onderneming, heel veel plezier! Gr. Paula.